Tipy proti úzkosti 1.

Skoro každého čas od času potrápí stísněný pocit. Někoho možná jen malinko zašimrá a někdo dokonce spadne i do větší stísněnosti a paniky.

Zajisté víte, že jóga je skvělý prostředek nejen pro zpevnění těla, ale i pro nalezení vnitřní harmonie a zlepšení soustředění během dne. K józe se ovšem mohou přidat i další pomocníci, kteří Vás mohou na cestě k vniřní spokojenosti velmi podpořit a nich je tento dvoudílný „protiúzkostný“ seriál.

Pokud je úzkost Vaše téma, zde jsou některé možnosti, jak s ní zatočit.

Lotos_tipy_proti_uzkosti

Vyzkoušejte terapii

Existuje mnoho různých metod a směrů terapie. Například klasická psychoterapie má v léčení úzkostí skvělé výsledky. Hledáte důvody a souvislosti, proč se cítite, jak se cítíte. Povídání a pochopení Vám může velmi pomoci. Doporučuji zvolit psychaterapeuta, který Vám bude sympatický, budete se cítit v bezpečí a zároveň budete zažívat přínos pro Váš psychický stav.

Vhodnou a praktickou metodou léčení úzkostí je také kognitivně-behaviorální terapie (KBT). Tato metoda vychází z toho, že příčinou problémů je nevhodné chování a myšlení a snaží se tyto vzorce přetvořit na nové. Na tomto odkazu najdete podrobnější popis metody: O OKBT TERAPII > Seznam terapeutů KBT se Vám otevře zde: TERAPEUTI >

Hýbejte se

Cvičení patří rozhodně mezi ty nej pomocníky proti úzkosti. Kromě vyprázdnění mysli a vyplavení endorfinů, pomáhá také ke klidnějšímu spánku. K zahození není ani vylepšení figury.

Vyzkoušejte denně nejméně 20 minut tělesné aktivity. Může to být tanec, běh, jóga, tenis… Najděte si pohyb, který Vás baví a do toho.

Nově na Józe z obýváku také najdete videa se cvičením pro snížení úzkosti a stresu s báječnou lektorkou Lucií Königovou. VÍCE O VIDEÍCH >

Meditujte

Poslední dobou je čím dále, tím více populární, a také v boji proti stresu účinná metoda Mindfulness (česky všímavost).  Vyžaduje věnovat soustředěnou pozornost současnému okamžiku bez jakéhokoliv souzení.

Pouze 10 minut denní praxe této meditace může zlepšit pocity lidí trpících úzkostí a nejen těch. Meditační praxe pomáhá úzkostným lidem přesunout jejich pozornost od jejich vlastních vnitřních starostí k přítomné chvíli, což následně umožňuje se lépe zaměřit na koncentraci při denních pracovních a jiných činnostech.

O Mindfulness se můžete dovědět mnohé na tomto odkazu. Zde najdete i vedené nahrávky těchto meditací: PRAVE TED WEB >

Zajímá-li Vás téma meditace a jste začátečníci, můžete si přečíst například tento meditační seriál v časopise Vitalia: O MEDITACI >

Více k přečtení

Pokud umíte anglicky, zde je 10 nej Blogů právě o úzkostech a jak s nimi zatočit: 10 BLOGŮ O ÚZKOSTI >

Příště Vám napíšu další protiúzkostné tipy.

Zatím přeji vše krásné, Gábina z obýváku

 

Ještě jednou odkaz na nové videa s Lucií:

Cvičení jógy podle videí proti úzkosti a stresu.