Dechová technika – Pozitivní Pranyama

Uvádíme tip na jednoduchou dechovou techniku – pranyamu. Vychází ze známé techniky „Square breathing“. Pár minut denně Vám pomůže se uzemnit, pozitivně naladit, změnit Váš vnitřní pocit a dostat se do většího uvolnění.
Zde je slíbená dechová technika:
1. Usaďte se v pohodlné poloze se zavřenýma očima. Uvolněte se a dejte jednu ruku na břicho pod pupek a druhou na hrudník.
2. Nadechujte se nejdříve do spodní části břicha, poté veďte nádech do hrudníku. Při nádechu počítejte pomalu do 4.
3. Zadržte dech a počítejte do 4.
4. Pomalu vydechujte všechen vzduch směrem z hrudníku do pánve a při vydechování znovu počítejte do 4.
5. Zadržte dech a počítejte do 4.
6. Opakujte takto nádechy a výdechy po dobu 3 – 5ti minut. Časem můžete dobu dýchání prodloužit na 10-15 minut.
 7. Skvělým doplněním této praxe je myslet na něco pozitivního při každém nádechu (slovo, osoba, událost, atd.).
 8. A nakonec si sebe představit s dobrou náladou a úsměvem od ucha k uchu a poté se i doopravdy usmát na své okolí a užít si pěkný den.
 Z obýváku Vás zdraví, Gábina