10 kroků, jak přejít od hněvu k odpuštění

Ruku na srdce, pro většinu z nás je těžké překlenout dobu od zranění k odpuštění s lehkostí. Ale tento proces je velmi užitečný a začíná u toho, že se postavíte čelem ke svému ublížení.

Jóga z obýváku blog: Od hněvu k odpuštění.

Krok 1

Abyste někomu odpustili a uvolnili tak svůj hněv, začněte tím, že budete vypravovat příběh, jak se vaše zranění přihodilo. Navrhuji, abyste si to napsali. Nezapomeňte zahrnout nejen to, jak se to stalo, ale také to, jak jste se při tom cítili.

Krok 2

Soustřeďte se poté na slova, která vyjadřují ve vašem příběhu pocity. Poté, pokud je to možné, zkuste si tyto pocity vyvolat. Snažte se o prozkoumání a soustředění se na místa ve vašem těle, kde cítíte svůj hněv, smutek nebo zranění nejvíce. Pokuste se tyto pocity zranění, hněvu, zármutku, nebo cokoliv jiného, co se objeví, doopravdy prožít. Řekněte nahlas, že to, co se stalo, bylo špatné. Přitom nezapomeňte zhluboka dýchat. A rozhodně pamatujte, že vaším cílem je tyto pocity procítit, ne je činit.

Krok 3

Uvědomte si, že tato bolestivá událost nemůže být zvrácena. Už se tak stalo. Ani váš hněv a dokonce ani omluva od jiné osoby nemůže změnit to, co se to stalo.

Krok 4

Uvědomte si, že osoba, která vám ublížila, se možná nikdy neomluví, nebo se nikdy nedokáže omluvit tak, aby vás to uspokojilo. Přijměte to. Všimněte si, jak se cítíte, když to přijmete.

ČLÁNEK NA BLOGU JÓGY Z OBÝVÁKU o odpuštění.

Krok 5

Uvědomte si, jakou cenu zaplatíte za zášť. Vypálí to díru ve vašem srdci? Budete se vnímat jako oběť? Jaký budete mít pocit sami ze sebe kvůli pocitům ukřivděnosti? Jaký to bude mít vliv na vaše budoucí očekávání v životě? Je možné uvolnit hněv a cítit se svobodněji?

Krok 6

Uvědomte si skutečnost, že jste jedinou osobou, která může změnit váš postoj.

Krok 7

Nadechněte se a vydechněte od srdce, představte si, že se vám na hrudi otevírají dveře a vstupuje do nich laskavost. Zeptejte se, co musíte udělat, na co myslet či co pocítit, abyste mohli odpustit.

Krok 8

Zaznamenejte si všechny pozitivní poznatky, které vyplynou z této praxe.

Blog jógy z obýváku píše o odpuštění.

Krok 9

Vyzkoušejte jeden z následujících rituálů odpuštění nebo vytvořte jeden z vašich vlastních.

Rituál A

Představte si sebe před osobou, které chcete odpustit. Popište jí, jak se cítíte. Řekněte, že jí chcete odpustit a předat dárek: květiny, knihu nebo kámen.

Rituál B

Napište svou újmu na kus papíru. Zapalte svíčku a vložte papír do plamene. Nechte ho shořet. (Prosím, provádějte opatrně.) Také si můžete vymyslet svůj vlastní rituál, který vám bude symbolizovat odpuštění nejlépe.

Krok 10

Zaznamenejte si všechny postřehy, které získáte během tohoto procesu. Oceňte se za to, že máte chuť odpustit. Neočekávejte okamžité výsledky. Možná to budete muset opakovat několikrát. Ale pochopte, že tento proces, který vyžaduje vaši aktivní účast, pracuje uvnitř vás na mnohem hlubší úrovni než mysl. Rituály mohou přejít až do limbického systému a přeměnit staré vzorce, které se tam drží. Mohou pomoci změnit vaše uložené vnímání křivdy k nové zkušenosti odpuštění.

 

Autor článku: SALLY KEMPTON

Yoga Journal